09395213299
info@peymantamin.com
کرمانشاه، کوهساری،گاراژکوهساری
با ما در ارتباط باشید

اسکیمر استخر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

استفاده از اسکیمر یکی از راهکارها جهت جمع‌آوری و خارج کردن اجسام کوچک شناور روی آب، حشرات مُرده، ذرات چربی نظیر روغن و کرم ضد آفتاب، و در مجموع زباله یا هر جسم شناور دیگری از داخل آب است. به طور کلی، هر جسم و شیئی که به لحاظ جرم آن، قادر به رسیدن به کف استخر نباشید با استفاده از اسکمیر از آب گرفته می‌شود.

روش کار اسکیمر چگونه است؟

مکان قرارگیری اسکیمر، بخش فوقانی دیوار استخر و جکوزی است. در اکثر استخرها، اسکیمر معمولا در داخل چاله‌ای که به کاسه استخر راه دارد و در معرض دید نیست قرار می گیرد. البته در استخرهای بالاتر از سطح زمین، استخرهای قابل حمل، و جکوزی‌ها، اسکیمر معمولا به صورت یک واحد مجزا و قابل حمل ساخته شده و در لبه استخر قرار می‌گیرد. در بعضی از جکوزی‌های قابل حمل نیز اسکیمر مجهز به یک فیلتر فشنگی است.

آب هدایت شده به داخل اسکیمر، از طریق لوله‌کشی وارد سیستم تصفیه و سیرکولاسیون استخر می‌گردد. سپس با انجام فرآیند گندزدایی و تصفیه، به استخر باز می‌گردد. در برخی موارد، آب هدایت شده به اسکیمر، جهت دور ریز به فاضلاب منتقل می‌گردد.

امروزه در بسیاری از استخرها از اسکیمرها استفاده می‌شود.

انواع اسکیمر استخر

امروزه اکثر اسکیمرها از جنس پلیمر و به صورت یکپارچه ساخته می شوند. البته در استخرهای قدیمی از اسکیمرهای بتنی متصل به سازه استخر استفاده می‌شد. استفاده از اسکیمر در استخر موجب کاهش بار فیلترها و بهبود عملکرد کلی سیستم می‌شود. نقطه مشترک در تمامی موارد آن است که دسترسی به داخل اسکیمر از طریق درپوشی که در قسمت فوقانی آن تعبیه شده صورت می‌گیرد.

 مزایا و معایب اسکیمر

یکی از ویژگی‌های مهم در اسکیمر استخر، قابلیت استفاده از جاروی کف استخر است؛ به این صورت که با متصل کردن شلنگ مخصوص جارو بر روی لوله‌ی مکش اسکیمر و اضافه کردن دسته جارو و سر جارو به یکدیگر و شلنگ، می‌توانید از قدرت مکش پمپ مدار تصفیه استفاده نمایید. به این صورت می‌توانید کف استخر را جارو کنید و آن آلودگی‌هایی که ته‌نشین شده‌اند و توسط کفشور جذب نگردیده‌اند را جمع‌آوری نموده و پس از فیلتر کردن‌شان (بدون دور ریز و هدر دادن آب) به سیستم باز گردانید. همچنین در این روش می‌توان از جاروهای نیمه اتوماتیک نیز بهره گرفت. در این صورت دیگر نیازی به جاروی دستی کف استخر نخواهد بود.

 

به طور معمول خروج آب استخر و عمل گردش آب به میزان ۷۵ درصد از طریق اسکیمر و ۲۵ درصد توسط دِرِین‌های خروجی آب، واقع در کف استخر انجام می‌شود.

یکی از مشکلات اسکیمرها این است که آب با فاصله حدود ۱۰ سانتی‌متری از سطح لبه فوقانی استخر قرار خواهد گرفـت. بنابراین، در استخرهای دارای اسکیمر آب هیچگاه همسطح با لبه فوقانی دیوارهای استخر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه

*